پلت‌فرم ریپل بی نیاز از فناوری Blockchain

معرفی پلت ‌فرم و رمز ارز ریپل

ریپل (Ripple) هم یک پلت ‌فرم و هم ارز است. پلت ‌فرم ریپل یک پروتکل منبع باز بوده که برای انجام تراکنش ‌های سریع و ارزان طراحی شده است. پلت ‌فرم ریپل، ارز (XRP) مربوط به خود را دارد  اما امکان استفاده از پلت ‌فرم RippleNet را نیز فراهم می ‌کند.


Ripple Net چیست؟

RippleNet شبکه ‌ای از موسسات ارائه دهنده خدمات پرداخت مانند بانک ‌ها و مؤسسات خدمات پولی است که از راه حل ‌های توسعه یافته توسط ریپل برای ارسال پول در سطح جهانی استفاده می ‌کنند. ریپل پروتکل، شبکه مالی و پلتفرم پردازش سریع تراکنش ‌های بین بانکی است. پروتکل ریپل، تقریبا بدون کارمزد دارایی های دیجیتال و غیر دیجیتال بین دو بانک یا موسسه مالی در دو کشور مختلف را مبادله می کند. ریپل می ‌تواند تمامی مبادلات بانکی را از طریق سرورهای توزیع شده خود اعتبار سنجی کرده و در سطح RippleNet منتقل کند.

پلت ‌فرم ریپل امکان پرداخت هر نوع ارز از جمله بیت ‌کوین را با حداقل کمیسیون معاملات داخلی برابر با 0.00001 $، فراهم می کند که بسیار نزدیک به صفر است. تنها دلیل اینکه ریپل رایگان نیست، جلوگیری از حملات  DDOS است.


XRP چیست؟

XRP علامتی است که برای نشان دادن انتقال ارزش در شبکه ریپل به کار می ‌رود. هدف اصلی XRP این است که واسطه سایر مبادلات هم برای رمزارزها و هم فیات باشد. اگر می ‌خواهید دلار را به یورو تبدیل کنید، می-توانید دلار را به دلار و یورو را به یورو بدون کم کردن هزینه کمیسیون بپردازید. همانطور که ذکر شد هزینه تراکنش در ریپل 0.00001 دلار است. توکن ‌های XRP در بسیاری از صرافی ‌های رمزارز پشتیبانی می شوند و ابزاری برای قیمت گذاری و تبادل ارزها و دارایی ‌های فیزیکی و دیجیتال دیگر هستند. توکن ‌های XRP استخراج نمی شوند به طوری که ریپل از همان ابتدای پیدایش خود 100 میلیارد توکن را یک جا توزیع کرد و پس از آن توکن جدیدی تولید نکرد.


الگوریتم توافق پروتکل ریپل (RPCA)چیست؟

بر خلاف بیت ‌کوین یا اتریوم، ریپل Blockchain ندارد. یک رمزارز بدون Blockchain ممکن است بسیار عجیب و غریب باشد!  اگر ریپل Blockchain ندارد، چگونه می ‌تواند معاملات را بررسی کند و اطمینان حاصل کند که همه چیز درست است؟ ریپل دارای فن ‌آوری ثبت شده منحصر به خود تحت عنوان الگوریتم توافق پروتکل ریپل (RPCA) است.

کلمه "توافق" به این معنی است که اگر هر گره Node با بقیه موافق باشد، مسئله ای وجود ندارد. تصور کنید، یک صحنه نبرد باستانی با صد نفر پیرمرد قدیمی وجود دارد و شهر به توافق همه آنها نیاز دارد. اگر همه موافق باشند می ‌توانید جنگی را شروع کنید، جنگ را پایان دهید، مالیات افزایش دهید و یا تصمیمات دیگری بگیرد. اما اگر یکی از آنها موافق نباشد - هیچ اتفاقی نخواهد افتاد تا زمانی که بفهمیم مشکل او چیست.


کاربرد پلت ‌فرم ریپل چیست؟

  • کمیسیون کم تبدیل ارز. ارزهای زیادی وجود دارند که نمی ‌توانند مستقیماً به یکدیگر تبدیل شوند. بنابراین، بانک ‌ها باید از دلار آمریکا به عنوان واسطه استفاده کنند. در اینجا دو کمیسیون وجود دارد: تبدیل ارز A به دلار آمریکا و دلار آمریکا به ارز B. ریپل واسطه ‌ی بسیار ارزان ‌تری نسبت به دلار آمریکاست.
  • معاملات سریع بین المللی. میانگین زمان تراکنش 4 ثانیه است. در حالی که برای بیت کوین یک ساعت یا بیشتر و در سیستم های بانکی معمولی چند روز طول می ‌کشد.
  • اکوسیستم پرداخت. کاربر می ‌تواند اساساً ارز خود را برای معامله سریع و ارزان صادر کند. 


مزایای پلت ‌فرم ریپل چیست؟

  • پلت ‌فرم ریپل در اصل به عنوان یک سیستم پرداخت روزانه طراحی شده است، بنابراین بسیار قدرتمندتر از بیت ‌کوین است. در نتیجه، معاملات بسیار سریع ‌تر و ارزان ‌تر صورت می ‌گیرد.
  • پلت ‌فرم ریپل به عنوان یک سازمان رسمی آغاز به کار کرد، زیرا تمرکز اصلی آن توسط بانک ‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، مانند بسیاری از رمزارزهای دیگر تحت بررسی مقررات چندگانه قرار نمی ‌گیرد.
  • پلت ‌فرم ریپل توانایی تبدیل به هر نوع ارز یا کالای ارزشمند (مانند طلا) با کمترین هزینه کمیسیون را داراست.

برای خرید ریپل می توانید به ویزا کارت مراجعه نموده و بسادگی اقدام به خرید ریپل به مقدار مورد نیاز خود بکنید.



  ارزهای مجازی

تمامی حقوق این سایت برای ویزاکارت محفوظ است.