پلت فرم EOS برای dappها

EOS چیست؟

EOS یک پلت‌‌‌فرم blockchain برای توسعه برنامه‌‌‌های غیرمتمرکز (dapps) با عملکرد مشابه اتریوم است. در حقیقت، طرفداران آن را قاتل اتریوم نامیده‌‌‌اند. EOS از طریق ارائه مجموعه‌‌‌ای از سیستم عامل‌‌‌ها مانند سرویس‌‌‌ها و توابعی که Dappها قادر به استفاده از آنها هستند، موجب توسعه راحت‌‌‌تر dapp شده است. در این مقاله از vizakart شما در مورد EOS بیشتر خواهید دانست.


ایده اصلی EOS این است که بهترین ویژگی‌‌‌ها و شرایط مختلف فن‌‌‌آوری‌‌‌های قراردادی هوشمند را کنار هم جمع کند (به عنوان مثال امنیت بیت‌‌‌کوین، پشتیبانی محاسباتی اتریوم). جامعه EOS در تلاش است تا یک پلت‌‌‌فرم dapp قابل انعطاف برای کاربر روزمره خود با قابلیت استفاده آسان ارائه کند.
EOS چگونه کار می‌‌‌کند؟

چشم انداز EOS این است که یک پلت‌‌‌فرم DAPP blockchain ایجاد کند که بتواند به راحتی و به طور صحیح به هزاران تراکنش در ثانیه تقسیم شود، درحالی که یک تجربه در دسترس برای توسعه‌‌‌دهندگان برنامه، کارآفرینان و کاربران ارائه می‌‌‌کند. هدف، ارائه یک سیستم عامل کامل برای برنامه‌‌‌های غیرمتمرکز با ارائه خدماتی مانند احراز هویت کاربر، ذخیره‌‌‌سازی ابری، و میزبانی سرور است.
موثق بودن (اعتبار)

شبکه EOS یک پلت‌‌‌فرم آماده برای برنامه‌‌‌هایی است که یک سیستم با قابلیت تأیید کامل را برای شما فراهم می‌‌‌کند. ویژگی‌‌‌های شبکه عبارتند از: حساب‌‌‌های کاربری، با سطوح مختلف مجوز کامل شده که داده‌‌‌های کاربر محلی آنها محافظت شده است. شما همچنین می‌‌‌توانید دسترسی به پایگاه داده بین حساب‌‌‌ها را به اشتراک گذاشته و داده‌‌‌های کاربر را در یک ماشین محلی blockchain ذخیره کنید.
همچنین، در EOS بازیابی حساب‌‌‌های سرقت شده به سیستم صورت می‌‌‌گیرد. روش‌‌‌های مختلفی برای اثبات هویت خود و بازگرداندن دسترسی به یک حساب آسیب دیده وجود دارد.

نگه داشتن حساب در ابر

میزبانی سرور و ذخیره‌‌‌سازی ابرها بخشی از سیستم EOS است. به عنوان یک توسعه‌‌‌دهنده نرم افزار، می‌‌‌توانید برنامه‌‌‌ها را با میزبانی، ذخیره‌‌‌سازی ابری و همچنین پهنای باند دانلود شده‌‌‌ای که سیستم فراهم می‌‌‌کند، بسازید و گسترش دهید. این امر به شما امکان می‌‌‌دهد تا ایده‌‌‌های خود را بدون نیاز به ذخیره‌‌‌سازی و پهنای باند به واقعیت تبدیل کنید.
همچنین به عنوان یک توسعه‌‌‌دهنده، به آنالیز استفاده برای ذخیره‌‌‌سازی و پهنای باند مستقیم از EOS دسترسی خواهید داشت و می‌‌‌توانید محدودیت‌‌‌هایی را برای برنامه‌‌‌های خاص تنظیم کنید. 

افزایش دادن

رایج‌‌‌ترین blockchainها (بیت‌‌‌کوین و اتریوم) از حالت اجماع استفاده می‌‌‌کنند، به این معنی که در هر لحظه، تمام رایانه‌‌‌های موجود در شبکه می‌‌‌توانند وضعیت کنونی کل Blockها را تأیید کنند. این کار موجب جلوگیری از تقلب می‌‌‌شود و تراکنش‌‌‌ها را تأیید می‌‌‌کند. Blockchain در این موارد یک نمودار از وضعیت سیستم است و وقتی که بلوک جدیدی به blockchain اضافه می‌‌‌شود، گره‌‌‌ها در شبکه، حالت هر تراکنش از بلوک و وضعیت آدرس مرتبط با آن تراکنش را به روز رسانی می‌‌‌کنند.

از سوی دیگر، EOS موجب اجماع در رویدادها می‌‌‌شود. هنگام استفاده از اجماع در مورد رویدادها، بر روی تراکنش‌‌‌ها (یا پیام‌‌‌های ساده) که مخالف حالت باشند، تمرکز می‌‌‌شود. به جای تأیید وضعیت شبکه در هر زمان خاص، گره‌‌‌ها مجموعه‌‌‌ای از رویدادهایی که تا کنون رخ داده‌‌‌اند را برای پیگیری وضعیت شبکه بررسی می‌‌‌کنند. این سیستم تا زمانی که تاریخچه تراکنش‌‌‌های کامل را دوباره تأیید کند، طول می‌‌‌کشد، وقتی که راه‌‌‌اندازی مجدد می‌‌‌شود، می‌‌‌تواند از پردازش بسیار بیشتر تراکنش‌‌‌ها جلوگیری کند.
به عبارت ساده‌‌‌تر، شبکه می‌‌‌تواند یک میلیون تراکنش را در هر ثانیه از یک گیت در یک ماشین مجاز، با افزایش بی‌‌‌نهایت موازی بین ماشین‌‌‌های چندگانه انجام دهد.

استفاده رایگان 

به طور پیش‌‌‌فرض، برنامه‌‌‌ای که روی پلت‌‌‌فرم EOS ساخته شده، نیاز به پرداخت‌‌‌های کوچک توسط کاربران نهایی برای ارسال تراکنش‌‌‌ها و انجام وظایف در blockchain ندارد. توسعه‌‌‌دهندگان برنامه‌‌‌های فردی تعیین می‌‌‌کنند که چگونه کاربران هزینه‌‌‌های تراکنش‌‌‌ها را پرداخت کنند. بنابراين، شرکت‌‌‌ها مي‌‌‌توانند راه‌‌‌هاي کسب درآمد خود را ارائه دهند.


  بیت کوینارزهای مجازی

تمامی حقوق این سایت برای ویزاکارت محفوظ است.