وبمانی یکی از شناخته شده و معتبرترین سیستم‌های پرداخت الکترونیکی و همچنین یک ابزار کارآمد در کسب و کارهای اینترنتی است که به مراتب بیش از بسیاری سیستم‌های مالی الکترونیکی دیگر بیشتر تکامل پیدا کرده است و روز به روز انعطاف خود را در خدمات رسانی به مشتریان خود رائه می دهد. این خدمات دهنده روسی به دلیل عدم اعمال تحریم های بانکی علیه ایرانیان، مورد توجه بسیاری از هموطنان است.

وب مانی کار خود را از سال ۱۹۸۸ آغاز کرده است. شرکت WMTransfer LTD در روسیه مدیریت پول الکترونیکی وب مانی را بر عهده دارد. طراح و سازنده این پول، شرکت روسی  “Vychislitel Nye silly” است که هم اکنون پشتیبانی فنی این سیستم را انجام می‌دهد.  سیستم وب مانی پس از ثبت نام مقدماتی مشتری به وی یک شماره شناسه می دهد که به WMID معروف است. بعد از آن این امکان را برای هر یک از مشتری ها فراهم می‌آورد تا با ایجاد یک کیف پول بتواند از طریق تنها یک شناسه کار نقل و انتقال دلار آمریکا، یورو، روبل روسیه و حتی طلا را انجام دهد. هر کدام از انواع این کیف پول ها چه دلاری، چه یورویی و چه حتی طلا توسط شرکت‌های مختلف ضمانت می‌شوند.

ارزهای پشتیبانی شده

در ادامه لیست کیف پول‌های وب‌مانی آورده شده:

WMZWMRWMEWMUWMBWMYWMG
دلار آمریکاروبل روسیهیوروگریونا (اکراین)
روبل بلاروسسوم ازبکستانطلا

WebMoney Transfer  همچنین به منظور تعیین هویت مشتریانش در سطوح مختلف پاسپورت‌های الکترونیکی متفاوتی در نظر گرفته است. کامل‌ترین شکل تعیین هویت در سیستم وب‌مانی، اخذ پاسپورت شخصی (Personal Passport) است. مدارک این افراد در دفتر شرکت در مسکو بایگانی می‌شوند. کسانی که مایل به اخذ این شکل از پاسپورت الکترونیکی هستند لازم است که یک شناسه وب‌مانی (WMID) داشته باشند و با یک نماینده ثبت رسمی وب‌مانی تماس بگیرند. در مجموع سیستم وب‌مانی برای کاربرانش، یازده نوع پاسپورت در نظر مییگیرد که هر کدام کارآئی‌های خود را دارد و امکانات خاص خود را برای کاربر فراهم می‌کند.

سیستم وب‌مانی برای نقل و انتقالات بالای ۰٫۰۱WM معادل ۰٫۸% تراکنش کارمزد دریافت می کند. در مورد نقل و انتقالات بین کیف پول‌های هم نوع در یک WMID هیچ کارمزدی کسر نمی‌شود.

کاربردهای وبمانی

موارد استفاده از وب مانی بسیار گسترده و فراگیر است. برخی از پذیرندگان شناخته شده وبمانی در زیر لیست شده اند:
لیست کامل پذیرندگان وبمانی را در لینک زیر ببینید.

http://megastock.com/

از طریق پول الکترونیک وب مانی می توانید از وب سایت aliexpress.com که فروشگاه آنلاین محبوبی در نزد ایرانیان است, براحتی خرید کنید. البته جدیداً این سایت کالا به مقصد ایران ارسال نمی کند.

شرکت هواپیمایی Ural AirLines به سیستم پرداخت وب مانی وصل شده است. اگر قصد دارید با پروازهای این شرکت مسافرت کنید با وب مانی راحت ترین سرویس را تجربه کنید.

از طریق پول الکترونیکی وب مانی با استفاده از سرویس سایت جهانگردی iglobe.ru می توانید بیلت هواپیما، رزرو هتل و اجاره ماشین در خارج انجام دهید.

در یک از کشورهای اتحادیه اورپا (لتونی) سیستم پول الکترونیک وبمانی طبق قوانین اورپا راه اندازی شده است. موسسه مالی “Digital Money” از کشور لتونی مسئول و ضامن این سیستم پول الکترونیکی در اتحادیه اورپا می باشد.

شما در template monster میتوانید با پرداخت وبمانی انواع template برای انجام web design خریداری نمائید. 
در این سایت انواع تمپلیت های Website Templates و Flash Templates و SWiSH Templatesو Dynamic flash photo قابل خرید است.

برای سفارش خدمات برنامه نویسی مورد نظرتان در سایت بین المللی freelancer.com می توانید با وبمانی پرداخت داشته باشید.


  وبمانیارزهای مجازی

تمامی حقوق این سایت برای ویزاکارت محفوظ است.